FAQ

Home » FAQ

Mijn abonnement

Wat is de looptijd van een nieuw abonnement?

Een nieuw afgesloten abonnement heeft een vaste contractperiode van 3 maanden. Na het verstrijken van deze periode wordt het abonnement stilzwijgend verlengt voor onbepaalde tijd. Het abonnement is vervolgens opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen geschiet voor het einde van de maand, wat betekent dat de opzegtermijn ingaat op de 1ste dag van de maand volgend op de opzegging.

Kan ik mijn abonnement pauzeren?

Abonnementen kunnen onder bepaalde voorwaarden worden gepauzeerd. Namelijk;

– Wanneer je voor langere periode in het buitenland verblijft (minimaal 4 weken)
– Na een medische ingreep (op vertoon van een doktersverklaring)
– Wanneer het door zwangerschap niet mogelijk is om verder te trainen
– Bij een blessure (na een professioneel oordeel van de inhouse fysiotherapeut van RTM – Lifestyle Gym)

Het verzoek om te pauzeren graag 2 weken voor de ingangsdatum per mail verzenden naar info@rtmlifestylegym.nl. RTM zal de aanvraag zsm beoordelen en je op de hoogte brengen van de mogelijkheden.

Bij pauzering zal het eerstvolgende incasso gewoon worden uitgevoerd. Het ‘teveel’ betaalde lidmaatschapsgeld zal worden verrekend op het moment dat het abonnement weer wordt geactiveerd.

Kan ik mijn abonnement upgraden?

Het upgraden van een abonnement is mogelijk per ingang van de volgende dag. De extra credits zijn beschikbaar op de ingangsdatum van de nieuwe abonnementsvorm. Het verschil in prijs wordt afgeschreven bij het volgende incasso moment. Check de website voor actuele prijzen. Verzoeken voor een upgrade kunnen worden verzonden naar info@rtmlifestylegym.nl.

Kan ik mijn abonnement downgraden?

Het downgraden van een abonnement is mogelijk met ingang van 1ste dag van de volgende maand. Check de website voor actuele prijzen. Verzoeken voor een downgrade kunnen worden verzonden naar info@rtmlifestylegym.nl.

Kan ik mijn abonnement opzeggen?

Na het verstrijken van de contract vaste periode is een abonnement opzegbaar met een opzegtermijn van 1 maand. Opzeggen geschiet voor het einde van de maand, wat betekent dat de opzegtermijn ingaat op de 1ste dag van de maand volgend op de opzegging. Opzegging kunnen worden gericht aan info@rtmlifestylegym.nl.

Kan ik mijn abonnement omzetten naar een rittenkaart?

Het is niet mogelijk om een abonnement of de credits van een abonnement om te zetten naar een rittenkaart.

Hoe meld ik mijn kind aan?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut vel magna euismod, molestie massa eu, luctus neque. Donec eleifend neque at turpis dignissim sollicitudin. In eget cursus metus. Vestibulum ante ipsum primis in faucibus orci luctus et ultrices posuere cubilia curae; Integer ut faucibus lorem, ut tristique metus. Nam aliquet malesuada purus vitae ornare. Nullam sit amet nibh sed ipsum sodales facilisis sit amet eu lorem. Aliquam fermentum, quam aliquet eleifend rutrum, justo tellus faucibus lorem, et tempor tellus elit vel enim. Sed eleifend neque ut velit iaculis, eu porta risus lobortis. Proin venenatis sed quam eget pulvinar. Aenean euismod felis sit amet sodales sagittis. Donec malesuada ex vitae ipsum porta efficitur. Quisque quis tellus aliquet, varius turpis quis, gravida tellus. Nam non pellentesque erat, ac elementum enim.

Rittenkaart

Verkoopt RTM ook rittenkaarten?

RTM verkoopt geen rittenkaarten.

Credits

Hoeveel credits krijg ik per week/maand?

Het aantal credits dat wekelijks of maandelijks wordt bijgeschreven is afhankelijk van de door jou gekozen abonnementsvorm.

Wat gebeurt er met de credits die ik niet gebruik?

Niet gebruikte credits worden automatisch omgezet naar inhaal credits. Inhaal credits zijn daarna nog 4 weken geldig. 

Ik heb mijn abonnement geüpgrade of gedowngrade. Wanneer zijn mijn nieuwe credits zichtbaar?

De nieuwe credits zijn actief vanaf de ingangsdatum van de nieuwe abonnementsvorm.

Wanneer worden mijn inhaalcredits ingezet?

Bij het plannen van je trainingsweek gebruikt SportBit altijd eerst de normale credits. De inhaalcredits worden dus alleen ingezet voor “extra” geplande lessen.

Uitschrijven en inschrijven

Tot wanneer kan ik gratis uitschrijven voor de trainingen?

Uitschrijven met behoudt van credit kan tot twee uur voor de start van de les. Wanneer je uitschrijft binnen twee uur voor de les wordt je credit ingehouden. Door je tijdig uit te schrijven wanneer je bent verhinderd geeft je andere een eerlijke kans om jouw plekje over te nemen. 

Vanaf wanneer kan ik inschrijven op de trainingen?

Inschrijven is mogelijk vanaf twee weken voor aanvang van de training.

Ik heb me uitgeschreven voor een training en heb mijn credit niet teruggekregen. Hoe kan dit?

Waarschijnlijk heb je dan uitgeschreven binnen twee uur voor aanvang van de training. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met de frontdesk.

Hoe werkt de wachtlijst?

Als de les van jouw keuze vol is heb je de mogelijkheid om je aan te melden voor de wachtlijst. Mocht een mede atleet onverhoopt toch niet kunnen en dus uitschrijven dan krijgen de mensen op de wachtlijst de eerste mogelijkheid om te komen trainen.

Tot twee uur voor de start van de les wordt de eerste persoon op de wachtlijst automatisch ingeschreven wanneer er een plekje vrij komt. Als je de notificaties van de SportBit app hebt aanstaan ontvang je een pushbericht bij inschrijving. Je ontvangt altijd een mail van de bevestiging van de inschrijving. Wanneer je je inschrijft voor de wachtlijst is het dus goed om dit in de gaten te blijven houden. Anders zou het je onnodig een credit kunnen kosten.

Sta je op de wachtlijst en komt er een plekje vrij binnen de twee uur voor de start van de les, dan ontvang je een mail en eventueel een notificatie via SportBit waarin we je vragen om de plek te claimen. Staan er meer mensen op de wachtlijst? Dan wordt dit bericht naar iedereen verzonden. Wie het eerst de spot claimt wordt ingeschreven op de betreffende les.

RTM-beginners workshop

Waarom moet ik verplicht meedoen met de RTM Basics Workshop?

Bij RTM vinden we de kwaliteit van je bewegingen erg belangrijk. Enerzijds omdat je op deze manier blessurevrij blijft, anderzijds omdat je zo het meeste uit je training haalt. In onze WOD’s en Weightlifting lessen vind je bewegingen terug waarvoor enige basiskennis nodig is om op een veilige manier deel te kunnen nemen aan de lessen. Om het niveau van onze lessen hoog te houden hebben we daarom de RTM Basics workshop in het leven geroepen. Bij het afsluiten van een abonnement wordt je uitgenodigd deel te nemen aan deze drie uur durende workshop waarin we je de basics van CrossFit aanleren.

Als ik (nog) geen workshop mee wil of kan doen, kan ik dan niet sporten bij RTM?

Jawel, onze sweatclasses en yogalessen zijn voor iedereen toegankelijk. Dat wil niet zeggen dat we je op termijn echt willen stimuleren om de workshop wel te gaan volgen. De ervaring leert dat je op deze manier het meeste uit je trainingen haalt en blessurevrij blijft.

Fysiotherapie

Waar in het gebouw van RTM – Lifestyle Gym vind ik de fysiotherapeut?

De fysio is gevestigd op de eerste verdieping.

Zit fysiotherapie inbegrepen in mijn abonnement?

Fysiotherapie zit niet inbegrepen in het abonnement. Vaak is er wel vergoeding van de zorgverzekeraar mogelijk. Fortior zelf kan je hier meer over vertellen.

Hoe maak ik een afspraak bij de fysiotherapeut?

Systemen

Welke apps heb ik nodig?

Je hebt SPortBit nodig om een abonnement af te kunnen sluiten en je in de kunnen schrijven voor de lessen. In SugarWOD kun je elke avond om 20:00 uur zien welke work-out er de volgende dag geprogrammeerd staat en je kunt hier je scores en progressie tracken.

Wat is de code van Sugarwod?

De code voor SugarWOD staat onder in de bevestigingsmail van de aanschaf van je abonnement.