EN

CrossFit

CrossFit is toch alleen maar voor mensen die al heel sterk en fit zijn? Deze vraag wordt ons regelmatig gesteld. Wij leggen je graag uit waarom dit niet zo is. CrossFit doe je juist om geleidelijk aan fit te worden en te blijven. En voor de mensen die al op een bepaald niveau zijn, biedt CrossFit een constante uitdaging zonder te gaan vervelen.

De CrossFit lessen zijn gevarieerd en bestaan uit conditie, kracht- en gymnastiekoefeningen. Je wordt sterker, werkt aan je conditie, wordt flexibeler en zorgt voor een betere energiehuishouding. Een mooie bijkomstigheid is dat je flink wat calorieën verbrand en dus ook strakker en beter in je vel gaat zitten!

Kun je door een blessure bepaalde oefeningen niet meedoen? Geen probleem, dan zorgt biedt de trainer voor je een geschikte alternatieve oefening. Wij leren je zo steeds beter kennen en jij blijft fitter worden – ongeacht je niveau of fysieke beperking.

Hoe begin je en hoe houd je het vol? Heel simpel. De CrossFit lessen zijn voor iedereen hetzelfde. Het niveauverschil zit hem in het aantal herhalingen en de gewichten die je gebruikt. Elke dag is er een nieuwe (WOD) Workout of the Day. Aan de hand van ons rooster bepaal je zelf voor welke tijd je je inschrijft voor een WOD.

Je traint in een groep waar iedereen dezelfde training van één uur volgt. Op deze manier word je meegenomen in de motivatie die de groep voortbrengt. De training vindt altijd plaats onder begeleiding van een professionele trainer die de oefeningen eerst uitlegt. Hij of zij stuurt je tijdens de training bij, houdt in de gaten hoe je de oefeningen uitvoert en moedigt je aan.

 

 

 

Heb je al ervaring met CrossFit? Volg dan eerst onze screening. Zo weten we zeker dat de technieken die je hebt geleerd overeenkomen met die van ons. 

 

Heb je nog geen ervaring met CrossFit? Schrijf je dan eerst in voor de workshop. Zo zorgen we er samen voor dat je veilig aan een les kunt deelnemen.